Důležité akce

• 4.2.2012start webu:

MČR družstev ml.žáků

V Hradci se nám líbilo

sachylogo_02  Prolog: V pátek v 10:00 hodin je plánovaný sraz našeho družstva v Chodově u Elektro Fany. Poté přesun do místa konání, tedy Hradce Králové. Držte našim pěsti, přestože si jedeme mistrovství především užít, určitě si budeme chtít nějaký ten skalp urvat. Tým ve složení Kubík K., Lenka G., Jiřík U., Tomík W., Vašík V., Kubík Č., Martin L a Honzík K. stráví v Hradci tři hrací dny. Během nich určitě děti naplní heslo pro tuto akci: „My si možná nebudeme pamatovat Hradec, zato on si bude pamatovat nás“ :-) . Během turnaje čeká děti celkem 9 kol, v nichž se budou střídat, vyjma Lenky a Kubíka Č., kteří nemají zástup. V sestavě je totiž vždy nutná účast dívky a ml. žáka.

Dnes ráno jsme si připadali jako fotbalisté před odjezdem na EURO. Šampionát ještě ani nezačal, dokonce jsme ještě ani nevyrazili směr Hradec a už jsme měli dárky a navíc stylově laděné do zelené. Trika jsou parádní a vyšitý střelec excelentní. Děkujeme :-) . Cesta byla tak trochu děs. Silničáři nás opět ubezpečili, že je nutné si dělat fóra, pořádného fóra. Přestože jsme vyjížděli již krátce po 10:00 hodně, přijeli jsme po jediné přestávce do místa šampionátu těsně po druhé hodině. Nejlepší navigací se prezentoval Přemek a tak mu funkce hlavního navigátora zůstane po celý víkend.

Zahájení proběhlo na čas a první kolo nám do cesty postavilo favorizovaný tým OAZA Praha. Mimochodem letošní vítěze extraligy mladšího dorostu. Zde je to přeci jen o mladších dětech a absence dvou hráčů, kteří uvízli v zácpě nám vydatně pomohla. Ze čtyř hraných partií jsme díky Vašíkovi a Kubíkovi K. vyhráli 4:2 a první překvapení bylo na světě. Jsme jediný tým z druhé poloviny startovního pole, který vyhrál. Druhé kolo v upravené podobě proti sedmému nasazenému celku Unichessu dlouho vypadalo vyrovnaně. Pravda, Kubík Č. se nemůže srovnat s rapidovým tempem a k mému překvapení blicá, což rezultuje v rychlé porážky, ale body přicházejí někdy nečekaně. Honzík ztratil velmi rychle dámu a my konstatovali rychlou porážku. Honzík pak dorazil a jako by nic konstatoval, že když přišel o dámu, nabídl v průběhu hry i věž. Soupeř na „hospodský“ tríček s nepochopením naskočil a dvoutahový mat na první řadě byl na světě. Kubík K. udržel remízu, Vašík pak možná zbytečně vzdal partii, kde to mohl ve věžové koncovce zkoušet a Lenka si srdnatě vedla s horším časem v koncovce, ale soupeř nakonec svého pěšce prosadil. Prohra 1,5:4,5 byla možná přísná, ale přesto po prvním dni držíme úžasné 8. místo. Zítra nás čeká céčko šachové bašty Frýdek-Místek.

Ráno vstáváme brzy, neboť snídaně startuje v 7:30 a 3. kolo v 8:30. Buďte s námi, děkujeme za podporu….. Budíček v 5:30, krásné ráno a všude klid. Lenka se přidala a já mám tak na raní proběhnutí po náplavce parťáka. Hradec je po ránu při dobrém počasí moc pěkný. Proklusli jsme si nějakých 5 kiláčků a šup na ubytovnu. Snídaně nám bude obzvláště chutnat :-) . Z postelí jsme děti dostali bez problémů, na aplikaci léku také dohlédli a šup na jídlo. Jsme tu mezi prvními a tak snídáme v klidu. Kluci bez tabletů a mobilů si krátím čas v místním parku. Hrají „schovkobabu“ a pak že to nepůjde :-) . Dopolední tři zápasy nás usadily zpět na zem. Turnaj jsme si přijeli s dětmi užít, protože ambice na první desítku mít vážně nemůžeme. Shoda okolností prvního kola, nám sice zpříjemnila start, ale další kola již ukazují reálnou sílu. Na této akci se pereme s neskutečným množstvím hrubých chyb, kdy po několika málo tazích někdo ztratí figuru anebo nedotáhne do konce vyhranou pozici. Dvě prohry a jedna výhra nám přisoudila po 5. kola 18. příčku a my budeme určitě spokojení s umístěním do dvacítky. Snažíme se střídat hráče, aby nikdo zbytečně neseděl.

Vyhrané 5. kolo dětem zvedlo náladu a oběd do nás zahučel. Krátké posezení na pokoji a šup na Bílou věž. Rezervaci na 13:30 stíháme jen tak tak a chystáme se překonávat své limity. Na ochoz věže vystoupali všichni, dokonce i Tomík, Honzík a Vašík, kteří již od půlky dali na modlení :-) . Hradec z její dominanty je moc pěkný. Následná zteč cukrárny s cílem ukořistit zmrzlinu se stala honem za přeludem. Skutečně, náměstí bylo této pochutiny prosté. Nakonec nás Jirka zavedl do jedné z uliček a ejhle, v místní pizzerii se točila jahodová a vanilková. Hned vedle měli i kopečkovou. Naběhali jsme se ale pěkně. Odpolední odpočinek se trávil různě. Hrajeme holanďany, karty, dobble a Kubík K. si dal simultánku :-) .

Pozdní odpoledne a šesté kolo v duchu západočeského derby. V tu chvíli asi nikdo nečekal, že se tento zápas vůbec nepovede. Důležité ale je neklesat na mysli a věřit, že se nám nějaký ten zápas ještě povede a děti budou mít důvod k radosti. O uzavíraných sázkách tentokrát pomlčím, byť by vás určitě pobavily. Pointa té jedné je fakt kouzelná. Co se ale v Hradci upeklo, to se tu také snědlo :-) . Hrajeme 7. kolo a úvod potvrdil výše napsané. Martin přišel o věž. To chce klid a víru, někde to urveme. Kromě šachů se zabavíme i na hřišti, které je tu dětem k dispozici a to je paráda. Tomík s Kubíkem Č. jsou vždycky špinaví až za ušima, ale braňte jim, když je to tak baví…. Zápas nakonec skončil 1,5:4,5, když první šachovnice uhrály remízy, ale bohužel zadní ruply. Jdeme na večeři a děláme si legraci z toho, jak máme problém s navigací pěšců soupeřů, kteří nám pak berou dámy :-) .

Večeře a po ní na přání dětí jdeme do parku. Nespěchají na pokoje k tabletům, to se musí využít. Po krátkém vyblbnutí na prolejzačkách se hraje schovka. Postupně se přidávají všichni, včetně nás s Přemkem. Jsme v klidu, tohle není fotbal, tady se nezničíme. Užíváme si, když při jedné hře se zpoza stromu vyřítí Přemek, který se však záhy po dvou krocích poručí k zemi. Všichni víme, že to muselo bolet, přesto se všichni řehtáme. Naštěstí i Přemek. Jen já lituji, že nebyl mobil v pohotovosti. Neuplyne 15 minut a situace se opakuje. Přemek startuje zpoza stromu a po dvou krocích letí znovu. To už všichni ležíme s ním, jen na zádech. Přemek se zvedá potlučený ze země, když k němu dojde Vašík a svým nezaměnitelným způsobem prohodí: „Přemku, co jsi měl z tělocviku“. To už všichni brečíme smíchy. Zasloužil by si v parku sochu nebo alespoň aby nesl jeho jméno – Přemek letec. Večer po vykoupání si děti hrály dle své libosti, Přemek léčil rány a zbyl čas i na fotbal. Kubík pak večer ještě povídal ze spání a Lence jsme přivedli spolunocležnici z Rychnova. Inu klidný závěr dne.

Ráno jsem cvakl budík a otočil se na druhou stranu. Netrvalo dlouho a druhý budík stál ve dveřích. To je výhoda parťáka a tak jsem šel znovu s Lenkou běhat. Perfektní počasí. Před snídání jsme si zabalili a šli na snídani. Průběh zápasu nebude nijak dlouze komentovat, komentáře mnohé prozradily. Na tomto turnaji jsme udělali tolik hrubek, jako na dlouho na žádném. Prostě se to sešlo. Dnes si kalich hořkosti do dna vypil v 8. kole například Jiřík. Ani věčnému pohoďákovi se to nevyhnulo. Během turnaje jsme byli svědky i několika slziček, což není na škodu, když děti pokažená partie mrzí. Turnaj jsme nakonec zakončili pěkným obratem a výhrou. Potvrdili jsme své nasazení a tak nejlepším výsledkem zůstává rok 2014 a Brno, kde jsme brali 15. místo.

Odpoledne po obědě jsme vyrazili na soutok hradeckých řek a fotky vám jistě vysvětlí proč. Jirka byl skvělý parťák, našel plno pěkných míst, na které jsme se pak s dětmi jukli nebo třeba nakoupil ovoce k odpolední svačině, aby děti nejedli jen sušenky. Prostě parťák. Už víme, po kom je Jiřík takový pohoďák :-) . Hradec opouštíme po vyhlášení a musíme říci, že město je to vskutku pěkné a moc se nám tam líbilo. Cesta proběhla až do Hořesedel klidně, pak trocha zdržení a řádný liják, který nás přivítal i doma. Stihli jsme ve Varech i slíbený McDonald za postup na MČR. Ve Varech o všechno totiž vypuklo.