Důležité akce

• 4.2.2012start webu:

Mistrovství Čech U10

Harrachov nám dal zkušenosti

WP_20171115_09_39_12_Pro  Tentokrát se do Krkonoš sjeli ti nejmenší. Od středy začíná mistrovství v kategorii U10, které hraje Míša a od soboty přibude ještě šampionát U8. O víkendu se bude hrát rovněž OPEN, kterého se zúčastní Kubík, jež v Harrachově plní také úlohu sparing partnera. Vedle našich hráčů se akce účastní bratři Tegdové, Vojta s Jindrou a Adrianka Kodetová. Tak jim držte pěsti :-) .

Cesta v úterý probíhala i přes hůře průjezdnou Prahu dobře a za 4 hodinky jsme tak parkovali vozidlo na zasněženém parkovišti u hotelu FitFun. Rychlá prezentace a šup na pokoj. Večeře ze zásob od maminek a kluci už tahají šachy. Únava se však ohlásí před desátou, takže koupelna a do postele Kubík dával pohádku alá Vašík, takže šachovou. Já zkusil vzpomenout na Smolíčka a Budulínka. Pravda, několik rozporů jsme v historickém výkladu našli. Například, kdo hrál na housličky? Babička nebo dědeček. A kdo na bubínek.

První hrací den jsme zahájili rozcvičkou. No taková demo verze :-) . Pak koupelna a šup na snídani. Míša je jedlík, takže vajíčka a párky se na talíři ani neohřála. Zajímavý protimluv, ale používá se :-) . Kubík nato šel opatrněji, zato finále s vycucáváním pomerančových čtvrtek dalo vzniknout pohádce na dnešní večer: Kubík a jeho kamarád pomeranč. Takového kamaráda se jen tak nezbavíte. Máte ho na triku, na tváři, ve vlasech. Na druhou stranu takové veselé snídaně bych bral častěji.

Na pokoji dostal Míša v rámci rozcvičky mozku před partií několik diagramů s tím, že Kubík byl revizorem. Delegování je má silná stránka :-) . Kluci potrénovali a jsme šli na to. Podotýkám, že na pokoji je Míša k udržení, mimo pokoj jsme se s Kubíkem usnesli, že si pořídíme vodítko. Jistota je jistota, tři jsme přijeli a tři také odjedeme.

První zápas Míšovi nevyšel, což lze přikládat především rychlé hře. S přispěním soupeřky sice mohl v zahájení získat figuru a to opakovaně, ale protože se Míša honil za duchy a nezamyslel se, skončila partie jeho prohrou. Malým se stává, že zapomenou na všechny zásady, vyrazí brzy dámou a krále nechají napospas ve středu. Bohužel, ve druhém kole vyšel na Míšu „bye“, takže si další partii musel odpustit. Místo toho jsme vyrazili na procházku. Listopad však na horách není k návštěvníkům příliš vstřícný, horalové čerpají dovolenou a tak oblíbená cukrárna místo pamlsků nabídla jen zhasnuté výlohy. Kluci se alespoň provětrali a stejně jako před obědem zakoulovali. Vašíkovi posíláme také dopolední fotky bunkru. Vašíku, dostat se do něj prostě nelze :-) . Jdeme trénovat a pak na večeři.

pěšci se na pole d4 prostě nechtělo

Druhý den se klukům nechtělo ani příliš stávat. Vycházka, která popravdě nejvíce asi odrovnala mě, protože po večeři jsem už zívání nezastavil :-) , v kombinaci s hraním cvičných partií, řešením diagramů a hraním stolních her, byla znát. Na podruhé jsme přeci jen vylezli a navštívili koupelnu. Než jsem vylezl já, Kubík se ujal tréninku. Člověk by je dojetím i pochválil, kdyby nevěděl, že to je jen způsob, jak se vyhnout rozcvičce :-) . Po snídani jsme ještě prošli rychlou přípravu a šup na zápas. Zatímco Kubík řešil studie od Susan Polgar, Míša dřel v partii. Špionážní činnost Kubíka, já do hrací místnosti nechodím, zvěstovala dobrý vývin figur, aktivitu, ale zase rychlou hru. Když si pak pacholek ze mě vystřelil a oznámil mi, že Míša ztratil dámu, ani jsem mu neodporoval. Pravda byla přesně naopak. Po necelé hodině a půl Míša spokojeně dokráčel. Rychlá analýza našla spoustu rezerv, které výsledek mohly úplně otočit a byly důsledkem rychlé hry. Takže dámu příště bereme díky odšachu rovnou, navíc na toto téma nyní řešíme diagramy v domácí přípravě a složité výměny prostě nemůže spočítat za dvě minuty. Závěr partie a zvolený plán prosazení materiální výhody už mi lahodil. To zvládl Míša na výbornou! Půjdeme na oběd, Kuba totiž zase nutí Míšu řešit diagramy, které mu sám vymýšlí :-) .

Nakonec Míša toho jezdce na f6 přeci jen umístil

Po obědě jsme chvíli spočinuli, ale Kubovo senzory detekovaly kavárnu o patro níže a tak jsme vyrazili. Pravda poháry tu nedělají, ale medovník byl super. Kluci si našli parťáky a zahráli si v dětském koutku vybíjenou s látkovým míčem. Před partií krátká meditace a šup na to. Čtvrté kolo kopírovalo ta předešlá, neboť snížit tempo hry se nám sice daří, ale jde to ztěžka a pořád je to moc rychlé. Zápas sice založil Míša dobře, ale partiář, který nemá od 16 tahu hlavu ani patu mi nedává žádnou šanci na hodnocení. Pokud se dá věřit jeho několika tvrzením, která se však časem mění, tak místo zisku figury párkrát blicnul a pak se jen vezl. Ovšem tentokrát je to pouhá fabulace :-) . Partii jsme zkoušeli dát dohromady za pomocí mobilů, protože zde nastal blackout. Totální tma zahalila hotel a kluci měli zážitek. Chvíli lítali s mobily po hotelu a hledali soupeřku kvůli partiáři, pak už jen asi kvůli ní samotné :-) a tak jsem je stáhl na základnu. Po dvou a půl hodinách se konečně rozsvítilo a se tak dočkáme i opožděné večeře. Vepřový steak s bramborem však za čekání stojí. První dvě šachovnice ještě dohrávají po nucené pauze zápasy, tak se nenechte na online mýlit, že by snad desítky hrály pětihodinové duely.

Třetí den a opět posunutí budíčku. To je to ponocování u člověče nezlob se, i když včera u audio pohádek pak usnuli všichni včetně mě. Na kolo razil Míša s vědomím, že jej čeká opět děvče. Sotva vyrazil, už se vracel. Dnes to stihl na 36 minut. Stejně jako vychází a zapadá slunce, malé děti hrají rychle, co svět světem stojí. Všichni od rodičů přes trenéry na to žehrají a je jim to prd platné. Takže z něčeho špatného uděláme něco dobrého…..vyrážíme na Mumlavské vodopády. Cesta je to pohodová lesem s minimálním stoupáním a času máme dost. Na místě pořídíme foto a šup na horký čaj. Udržovat tělesnou teplotu je dobré a navíc „šachovým“ čajem. Někdo si zakousne i citronu, to se vitamíny jen hrnou :-) . Zpět na hotel dorážíme včas, abychom stihli oběd, přípravu a trochu oddechu. Kuba dostal zálusk na medovník a tak zahlásil, že sní celý oběd. Medovník se stal sice jeho zdejší láskou, ale ani to jej nedostalo za alespoň polovinu porce. Naproti tomu Míša baští, jak kdyby zde nehrál šachy, ale fáral v dole :-) . Doplnili jsme pár fotek a maminky musí kluky určitě pochválit za úklid.

Konečně to přišlo. Miša hrál pomalu, nenechal se soupeřem strhnout a přestože nenašel drastický útok na soupeřovo krále, kdy by partie skončila velmi brzy, hrál pěkně. Získal figuru, kterou pak rozmělnil v kvalitu, ale stále hrál na výhru. Bohužel po 1,5 hodině zahrál osudovou chybu, která znamenala okamžitý mat. Přišel se slzami, ale já byl poprvé skutečně spokojený :-) . Hrál pomalu a chyby ve vydřené lepší koncovce mu bylo líto. Kubík si zatím potrénoval s Jindrou, dokonce spolu vyřešili 12 tahovou kombinaci. Dobře, s malou nápovědou :-) .

diagram Míša

Míša byl aktivní a kdyby tady zahrál 8…Sxf3 s dalším Jf4 a Dg5 (Dh4), bylo by po partii

Po večeři(Kuba dnes snědl maso) dali kluci šipky, pak dostali nějaké diagramy a šup do postele. Už zase překračujeme 22 hodinu. Naštěstí pohádky fungují spolehlivě. Sobotní ráno tak zahajujeme tradičně a pelášíme na snídani. Hotel se zaplnil nejmladší kategorií a je tu mnohem živěji a také těsněji. Míša partii začal rychle a přišel rychle o figuru. Pak začal hrát konečně pomaleji, klasické rozlité mléko, ale partii dokázal ještě i s figurou méně dovézt do věčného šachu. Za druhou část partie zaslouží pochvalu. Do turnaje vstoupil i Kubík, po třech kolech má 1,5 bodu. Uvidíme, zda bude zkoušet nová zahájení, kvůli kterým tady je.

Odpolední program zahrnoval opět jeden mač pro Míšu a tři pro Kubíka. Míša soupeřku přehrál, pěkné momenty však opět střídaly chybky z rychlosti. Soupeřka jich však vymyslela více a to rozhodlo :-) . Kubík pěkně začal, ale pak se začal nejspíš potýkat s občasnou slepotou, která mu vždy sebrala nějakou figurku, tedy soudě dle jeho komentáře. Náladu mu vylepšil medovník, už přemýšlí, jak ho doveze domů mamce. Večer tentokrát trávíme u pořadu o lidském těle, kluci soutěží a ještě si vše chtějí vyzkoušet. Nejvíce je zaujalo sprosté nadávání při snášení bolesti. A teď jim vysvětlujte, aby mluvili slušně :-D .

diagram Míša

V 6. kole vznikla hned v zahájení tato pozice. Míša dobral jezdce Jd5xc3.

Jak měla soupeřka pokračovat? Tím, že sebrala jezdce tahem bxc3, kontroval Míša ziskem figury Dxg5.

Sněhové ráno jsme si po snídani zpestřili balením a úklidem pokoje. Kluci se do toho tak zamilovali, že prý teď budou maminkám doma pomáhat uklízet :-) . Kolo dnes zahajuje dříve, takže v 9:00 hodin už kluci mačkali hodiny a hráli. Kubík dnes bude zapisovat, v rapidu se nemusí, ale jemu to určitě pomůže. Sluší se zmínit, že Vojtík Tegda dnes bojuje na online o postup na MČR, což by byl skvělý úspěch, tak držme pěsti i jemu.

Malé zhodnocení pobytu závěrem. Ubytování OK, pokojík pro tři dostatečný, jen máme stolík malý, takže využíváme více Kubíkovo magnetických šachů než klasických stautnovek. Okno máme pořád otevřené, topí tu o sto šest a kouhouty se ztratily jak podšálky v Účastnících zájezdu. Jídlo je tentokrát v pohodě. Snídaně paráda, a užší výběr jídel a jejich pestrost je vynahrazena chutí. Od loňska je to velké plus. Paradoxem pak je, že smažák, na který se kluci nejvíc těšili, byl hrozný. Kluci jsou však opačného názoru, takže je vše v pořádku :-) .

Poslední kolo Míša sice prohrál, ale neztratil žádnou figurku, soupeř jej přehrál o pěšce, kterého pak zužitkoval. Tato partie se mu určitě povedla. Uvidíme, jak mu Harrachovské zkušenosti pomohou v dalším tréninku a brzy zahájeném KP mládeže. Kubík rychle vyhrál sedmé kolo. Osmé kolo hrál dlouho a nakonec prohrál mimochodem i proto, že soupeř zahrál nemožný tah, ale Kuba si toho vůbec nevšiml. I to jsou zkušenosti :-) . Tak dobrou chuť k nedělnímu obědu a brzy (snad) na viděnou.

Velké poděkování patří městu Chodov, které účast našich hráčů na Mistrovství Čech finančně podpořilo